Hvorfor SEO?
Det siges, at der findes en krukke med guld for enden af en regnbue, men det er jo kun børnehavebørn, der tror på det. Vi voksne ved, at der er en meget større sandsynlighed for at finde guld med gode Google placeringer.
Google optimering kan bidrage til at øge synligheden af din hjemmeside, hvilket potentielt kan øge din virksomheds indtjening i takt med, at dine placeringer forbedres.
Stoledansen på side 1
Problemet er, at alle der har en hjemmeside med kommercielle formål naturligvis ønsker, at deres side skal klare sig godt. Alle hjemmesideejere ønsker en plads i solen på de bedste gratis pladser i søgeresultaterne.
Kampen på side 1 kan måske bedst betegnes som en stoledans, der aldrig stopper, og der foregår en hæsblæsende konkurrence om pladserne på side 1 af Google hver eneste dag. Du ved jo selv, hvor ofte du kommer om på side 2 eller længere, når du laver en søgning.
Stort arbejde
Det kræver en stor indsats at spille med på side 1 og i særdeleshed om plads 1-3. Der findes uendeligt mange hjemmesider og webshops, som dækker ethvert tænkeligt interesse- eller fagområde, og den tid er forbi, hvor man får besøgende, blot fordi man har en hjemmeside.
I første omgang kræver det en beslutning om at bruge tid og penge på arbejdet.
Og ja, det kræver også din deltagelse. Din viden om dine produkter, ydelser eller din branche kan ikke undværes.
Frustrerende mangel på garantier
SEO kan desværre være et frustrerende område at investere i. Ingen kan garantere placeringer på side 1. Hvis nogen lover dig dette, er mit bedste råd at vælge en anden samarbejdspartner.
Arbejdet med SEO er tilmed tidskrævende, og resultaterne kan lade vente på sig i lang tid. Når det så er sagt, kan man ofte, afhængig af marked og udgangspunkt, forudse forbedrede placeringer.
Stoledansen på side 1
Problemet er, at alle der har en hjemmeside med kommercielle formål naturligvis ønsker, at deres side skal klare sig godt. Alle hjemmesideejere ønsker en plads i solen på de bedste gratis pladser i søgeresultaterne.
Kampen på side 1 kan måske bedst betegnes som en stoledans, der aldrig stopper, og der foregår en hæsblæsende konkurrence om pladserne på side 1 af Google hver eneste dag. Du ved jo selv, hvor ofte du kommer om på side 2 eller længere, når du laver en søgning.
Stort arbejde
Det kræver en stor indsats at spille med på side 1 og i særdeleshed om plads 1-3. Der findes uendeligt mange hjemmesider og webshops, som dækker ethvert tænkeligt interesse- eller fagområde, og den tid er forbi, hvor man får besøgende, blot fordi man har en hjemmeside.
I første omgang kræver det en beslutning om at bruge tid og penge på arbejdet.
Og ja, det kræver også din deltagelse. Din viden om dine produkter, ydelser eller din branche kan ikke undværes.
Frustrerende mangel på garantier
SEO kan desværre være et frustrerende område at investere i. Ingen kan garantere placeringer på side 1. Hvis nogen lover dig dette, er mit bedste råd at vælge en anden samarbejdspartner.
Hvis nogen lover dig dette, er mit bedste råd at vælge en anden samarbejdspartner.
Arbejdet med SEO er tilmed tidskrævende, og resultaterne kan lade vente på sig i lang tid. Når det så er sagt, kan man ofte, afhængig af marked og udgangspunkt, forudse forbedrede placeringer.
Ingen risikable SEO fiduser hos mig
Min helt grundlæggende SEO filosofi er, at ingen SEO er bedre end dårlig SEO. “Hos mig kan du altså hverken købe links fra kunstige sider eller underlige registerlinks.
God SEO skal kunne holde vand i morgen såvel som om 10 år. Hvis det indhold man producerer til siden, repræsenterer virkeligheden på en naturlig måde, risikerer man maksimalt at ens indhold bliver forældet.
Flirter man derimod med grænsen af hvad søgemaskinerne accepterer, risikerer man i høj grad at gøre mere skade end gavn. Hvis man bevæger sig i det risikable grænseland, så ender man hurtigt på den gale side af ‘loven’. Dette kan resultere i, at din hjemmeside simpelthen bliver fjernet fra søgeresultaterne (Black listing).
Google og de andre søgemaskiner ændrer hele tiden på normerne i takt med at deres robotter bliver klogere på vores online adfærd.